اجرای طرح نظارت هوشمند در طرح‌های خوداشتغالی مددجویی در کردستان  

مدیرکل کمیته امداد کردستان از اجرای طرح نظارت هوشمند در طرح‌های خوداشتغالی به عنوان نخستین استان کشور در کردستان خبر داد.
 

قنبر موسی‌نژاد در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان کمیته امداد کردستان با استاندار اظهار کرد: اجرای طرح نظارت هوشمند در طرح‌های خوداشتغالی در دستور کار امداد استان قرار گرفته و در صورت موفقیت، در دیگر استان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به کسب رتبه برتر کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی طی چند سال اخیر در سطح استان، گفت: در سال گذشته بیش از 9 هزار و 900 خانوار امداد بعد از ایجاد اشتغال و توانمندسازی از زیرپوشش خارج شدند.
وی افزود: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجویان نیز استان کردستان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان عدم اعتماد به نفس در بین جامعه هدف زیرپوشش این نهاد را مهم‌ترین چالش در بحث ورود آنان به کارهای اقتصادی نام برد و بیان کرد: به منظور تشویق و ترغیب خانواده‌های مددجو قبل از ایجاد هر شغل و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی کارآفرینی 10 ساعته با حضور مربیان و اساتید مجرب برای آنان برگزار می‌شود.
موسی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 هزار خانوار در سطح استان به صورت مستمر و 3 هزار خانوار نیز به صورت تک و چند خدمتی از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند، بیان کرد: به صورت موردی نیز به 65 هزار خانوار فراخور نیاز سالانه یک یا چند مورد کمک می‌شود.
وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 200 خانواده زیرپوشش این نهاد در استان در حال حاضر مستاجر بوده و در زمینه پرداخت اجاره بها با مشکلات مواجه هستند.
به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، 20 هزار خانوار مددجوی روستایی زیرپوشش کمیته امداد در حال حاضر مسکن‌های نامناسبی دارند که برای مقاوم‌سازی این واحدهای مسکن مددجویی باید چاره‌اندیشی شود.
موسی‌نژاد به حمایت این نهاد از 15 هزار دانشجو و دانش‌آموز محروم در استان اشاره کرد و گفت:‌ قریب به 6 هزار و 500 یتیم زیر 15 سال نیز از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند.
به گفته وی، ایتام زیرپوشش امداد استان در کنار دریافت خدمات مختلف امداد توسط 13 هزار حامی بومی و غیربومی نیز حمایت می‌شوند.
بهره‌مندی 48 هزار مددجو از بیمه‌های درمانی
مدیرکل کمیته امداد کردستان از بهره‌مندی بیش از 48 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در شهرهای بالای 20 هزار جمعیت از بیمه‌های درمانی خبر داد و افزود:‌ متاسفانه در زمینه بیمه درمانی مددجویان روستایی با وجود اینکه 70 درصد مخاطبین این نهاد را در برمی‌گیرند مشکلات قابل توجهی وجود دارد.
موسی‌نژاد تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی به روستاییان زیرپوشش براساس مصوبه مجلس به عهده خدمات درمانی صورت می‌گیرد که این مهم موجب بروز مشکلات زیادی در حوزه درمان مددجویان روستایی زیرپوشش شده است.
وی به حمایت کمیته امداد از 30 هزار زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیش از 6 هزار از این خانوارها را زنان زیر 50 سال تشکیل می‌دهند.
مدیرکل کمیته امداد کردستان در پایان به برخی مشکلات پیش روی این نهاد اشاره کرد و گفت: عدم همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال با وجود تصویب اختصاص 20 درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد از سوی مجلس، فشار برخی از بانک‌ها در زمینه بدهی وام‌های مقاوم‌سازی مددجویان روستایی و عدم واگذاری زیرساخت‌های خدمات‌رسانی با وجود اتمام 100 درصدی پروژه‌های مسکن مددجویان مصوب سفر رهبری به کردستان که در بین واحدهای مسکن مهر احداث شده از مهم‌ترین موانع پیش رو است که امیدواریم با تلاش و پیگیری شما رفع شود.
 
 

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *