ادامه مذاکرات برای نگارش متن نهایی توافق در نیویورک/موضع دولت و سنای آمریکا

مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ به منظور نگارش متن نهایی توافق جامع امروز نیز در نیویورک ادامه می یابد. همزمان با این مذاکرات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اجرای تحریم های ضد ایرانی ادامه می یابد. سنا نیز طرح نظارت بر توافق هسته ای را بررسی کرد

زمان انتشار خبر: جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ – ۰۰:۵۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دور تازه مذاکرات میان مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه شش کشور دیشب به وقت تهران با دیدار عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نیویورک آغاز شد.
 
تمرکز اصلی این دور از مذاکرات درباره شیوه نگارش سند نهایی و رفع اختلاف ها در جزئیات به ویژه چگونگی لغو تحریم های ضد ایرانی است.
 
همزمان با برگزاری مذاکرات نیویورک سخنگوی وزارت  امور خارجه آمریکا گفت: اجرای تحریم های ضد ایرانی ادامه می یابد و این امر کشورهای دیگر را نیز به اجرای تحریم ها ترغیب می کند.
 
ماری هارف در این حال گفت: آژانس بین المللی انرژی هسته ای تائید کرده ایران به تعهدات خود براساس طرح اقدام مشترک متعهد بوده اند.
 
سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: در صورت پایبند نبودن ایران به توافق تحریم ها باز خواهد گشت.
 
جاش ارنست افزود: ما اعلام کرده ایم آمریکا تحریم ها را زمانی لغو می کند که ایران گام هایی در جهت راستی آزمایی و مطابق با توافق بردارد.
 
جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است «در صورت دستیابی به توافق نهایی» همه تحریم ها از روز اجرای آن باید لغو شود.
خبر دیگر اینکه مجلس سنای آمریکا طرح نظارت کنگره بر چارچوب توافق اتمی با ایران را بررسی کرد. این طرح  که به طرح «بازنگری توافق هسته‌ای با ایران 2015» معروف است، دو هفته پیش در کمیته روابط خارجی سنا آمریکا تصویب شد و در صورت تبدیل به قانون، این امکان را به نمایندگان کنگره آمریکا می دهد که در مدت سی روز توافق اتمی با ایران را بررسی کنند.

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *