استاندار ایلام: ضرورت راه اندازی یک روزنامه تآثیر گذار در استانهای کردنشین کشور

راه اندازی یک روزنامه تأثیر گذار ، پرتیراژ و متمرکز در استانهای ومناطق کردنشین کشور ضرورت دارد

محمد رضا مروارید در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور که در آخرین روز فعالیت این نمایشگاه صورت گرفت در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری کردپرس بیان داشت: هم اکنون در حوزه رسانه یکی از مشکلات مناطق کردنشین و غرب کشور عدم وجود یک روزنامه متمرکز و تأثیرگذار است که بتواند مشکلات و مسائل این مناطق را پوشش دهد.
وی افزود: هم اکنون در این مناطق نشریات و هفته نامه هایی وجود دارند که قدرت تأثیر گذاری چندانی در جامعه نداشته و خود این نشریات نیز با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند.
قدرت تأثیرگذاری روزنامه در جامعه بسیار بیشتر از هفته نامه ها است
وی تصریح کرد: مسئولین امور مطبوعات این استانها و ادارات کل ارشاد اسلامی این استانها می توانند با هم اندیشی ، روزنامه ای مختص به این مناطق با قدرت تأثیر گذاری قابل توجهی را در این استانها راه اندازی کنند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مشکلات مطبوعات و رسانه های مکتوب در غرب کشور مشکلات مالی است افزود: با راه اندازی چنین روزنامه ای و با جذب مخاطبین و گروههای هدف مشکلات مالی نیز وجود نخواهد داشت.
مروارید همچنین به برتری قدرت تآثیر گذاری روزنامه نسبت به هفته نامه های محلی اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک قدرت و تآثیر گذاری روزنامه ها در این زمینه در بین مردم بیشتر از هفته نامه ها خواهد بود و روزنامه ها می توانند صدای رساتری نسبت به هفته نامه ها و نشریات داشته باشند.
وی در ادامه تآکید کرد: در صورت تحقق این مهم نه تنها مشکلات مردم قابلیت انعکالس بیشتری از این طریق خواهد داشت بلکه مسئولین نیز می توانند از این طریق اشراف بیشتری نسبت به نیازها و مشکلات این مناطق و پیگیری آنها داشته باشند.
فعالیت مطبوعات در غرب کشور سابقه ای دیرینه دارد
ایشان همچنین به سابقه دیرینه فعالیت مطبوعاتی در مناطق غرب کشور اشاره کرد و افزود: منطقه غرب کشور که در گذشته به استان پنجم کشور شهرت داشته از دهه های قبل از انقلاب در انتشار نشریه دارای سابقه بوده است.
استاندار ایلام یکی از راه حل های تحقق انتشار روزنامه تآثیر گذار و با تیراژ بالا در غرب کشور را هم اندیشی چند نشریه و هفته نامه با هم و تبدیل هفته نامه ها و گاه نامه ها به روزنامه و در واقع ادغام آنها با هم با همکاری ادارت ارشاد دانستند .
به گزارش کردپرس استاندار ایلام در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها از غرفه ها ی مطبوعات استانهای مختلف کشور خصوصاٌ استانهای غرب کشور و همچنین خبرگزاری های محلی وسراسری بازدید و با عوامل و خبرنگاران این رسانه ها به گفتگو پرداختند.
 
 
کد مطلب: 73291  |  تاريخ: ۱۳۹۳/۸/۲۴  |  ساعت: ۱۹ : ۱۸

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *