اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی های محلی است

قروه- فرماندار قروه با تأکید بر اینکه اقصاد مقاومتی تکیه بر توانمندیهای محلی است، تغییر نگاه به حضور سرمایه گذار و تلاش برای شناسایی ظرفیتهای داخلی با خودسازی را راه رسیدن به توسعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کولانی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی با محوریت اجرای این سیاست در شهرستان قروه با حضور مدیران تمامی دستگاه های خدمات رسان، اظهار داشت: بحث تولید و اشتغال که یکی از ارکان تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی است و این مهم نیاز جامعه امروز می باشد.
به گفته وی با بررسی سابقه تاریخی از بعد از انقلاب می توان فهمید که یکی از آسیب هایی که دشمن هموراه تلاش کرده دست روی آن بگذارد بحث مسایل اقتصادی است و هر کشور ی توانمندی اقتصادی نداشته باشد قطع به یقین آسیب پذیر خواهد بود.
کولانی اقتصاد مقاومتی را تکیه بر توانمندی های محلی و منطقه ای در تمامی زمینه ها دانست و افزود: توسعه این عامل باعث می شود که اثرات منفی در اقتصاد جهانی کمتر شود و کشور آسیب کمتری ببیند چرا که اگر کشوری از لحاظ اقتصادی قدرتمند باشد تحریم و تهدیدهای اقتصادی بر آن تأثیر نخواهد داشت.
وی  خودسازی را راه توانمندی در همه زمینه ها عنوان کرد و شناسایی ظرفیت های درونی برای رسیدن به اهداف آرمانی را مهم خواند.
کولانی در ادامه با بیان اینکه رسیدن به توسعه بر مبنای اقتصاد مقاومتی با تدوین یک برنامه اصولی امکان پذیر است، تصریح کرد: در شهرستان در حال حاضر یکسری اطلاعات خام از داشته ها وجود دارد اما برای اجرایی کردن اهداف لازم است بسترهای منطقه به صورت کارشناسانه و استاندارد شده شناسایی و بررسی شوند.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه هر دستگاهی باید در حوزه کاری خود سندی از ظرفیت های موجود آماده کند خواستار شناسایی و بررسی پتانسیل های شهرستان به صورت عمقی شد.
پرویز کولانی همچنین دیگر راه رسیدن به توسعه و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تغییر در دیدگاه ها دانست و یادآور شد: برای شروع این کار و ادامه آن باید نگاه ها و دیدها تغییر یابد که اگر سرمایه گذاری وارد شهرستان می شود از هر منطقه ای که باشد قصدش چپاول دارایی های منطقه نیست بلکه به دنبال رساندن سود هم به و خود و هم به شهرستان است.  
وی وظیفه مدیران را برداشتن موانع از سر راه سرمایه گذار دانست و با بیان اینکه دنبال زدن سنگ بزرگ نباید بود، افزود: نگاه باید به صورت خرد و میانه و کلان باشد و در این سه محور باید براساس استانداردهای خود اقدام کرد و به جلو پیش رفت.

شناسهٔ خبر: 3798321 – سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ – ۰۸:۰۲

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *