امیر دریادار ایرانی: امروز هیچ قدرتی توان تجاوز به مرزهای دریایی ایران را ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به واسطه اقتداری که در مرزهای دریایی کشور داریم هیچ ناو جنگی و هیچ قدرتی جرات ورود به آبهای تحت حفاظت نیروی دریایی ارتش را ندارد.

به گزارش کرد پرس، امیر دریادار شهرام ایرانی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: در ابتدای جنگ اولین ماموریت نیروی پیاده ارتش، جلوگیری از پیشرفت دشمنان به داخل خاک ایران بود و در کنار آن نیز نیروی هوایی یک مانور هوایی را انجام داد و توانست بسیاری از تجهیزات دشمن را از کار بیاندازد.

وی اظهار کرد: در حوزه دریایی نیز در همان اوایل جنگ توانستیم آب راه های کشور را در سطح خلیج فارس پاکسازی کنیم و تا امروز نیز از این حوزه هیچ دشمنی نتوانسته به مرزهای ما نفوذ کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در چند دهه اخیر بیش از 10 هزار از ناوهای تجاری از مرزهای دریایی ایران عبور کرده و در این مدت تنها 250 فروند آنها مورد حمله دشمنان قرار گرفت که 100 فروند آنها غرق شده و بقیه را توانستیم نجات دهیم.

دریادار ایرانی ادامه داد: امروز اقتدار ما در نیروی دریایی به گونه ای است که بسیاری از کشورهای مختلف ناوهای تجاری خود را برای اسکورت به ما می سپارند و توانسته ایم با موفقیت آنها را از کانال و آبراه های مختلف عبور دهیم.

وی یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن تمام اقوام در کنار هم قرار داشتند و تا امروز توانسته اند با نثار جان خود نظام و انقلاب را حفظ کنند و این نشان از سر سپردگی ملت ایران به نظام اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز هم تمام نیروهای مسلح با یک فرمانده واحد در تلاش هستند آرامش و امنیت را برای کشور برقرار کنیم و در این راه نیروی دریایی نیز نقش بسیاری در حفظ امنیت مرزهای دریایی کشور دارند.

دریادار ایرانی گفت: کشور ما بر اساس فرمایش رهبری یک کشور دریایی است و از این طریق به همه دنیا متصل است و در مجموع مرزهای کشور حدود 30 درصد مرزهای کشور دریایی است که در مجموع در شمال، خلیج فارس و دریای عمان 2 هزار و 492 کیلومتر مرز دریایی داریم.

وی اظهار کرد: امروز به واسطه اقتداری که در مرزهای دریایی کشور داریم هیچ ناو جنگی جرات ورود به آبهای تحت حفاظت نیروی دریایی ارتش را ندارد و بلافاصله پس از ورود ناوهای ناشناس به این مرزها آنها را به خارج از مرزها هدایت می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تنگه هرمز نیز که چند مدت یک بار مورد مناقشه کشورهای حاشیه قرار می گیرد کاملا در اختیار نیروی دریایی ایران است و اجازه خودنمایی به هیچ کشوری را در این منطقه نمی دهیم.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به عملکرد رئیس جمهوری در یک سال گذشته/دکتر شبان شهیدی مؤدب

البته در هرگونه ارزیابی عملکرد رئیس‌ ‌جمهوری، شرایط متعددی را باید در نظر گرفت؛ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *