برای حمایت از بخش تولید، دولت 30 بند حمایتی به مجلس ارایه کرده است / تامین اجتماعی و امور مالیاتی بر تولید کنندگان سخت نگیرند

به منظور تقویت بخش صنعت، معدن و اقتصاد کشور، 30 بند حمایتی به مجلس ارایه شده است و نمایندگان نیز چند بند دیگر به آن اضافه کرده‌اند که امیدواریم در مجلس تصویب شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ غلامرضا نعمت زاده شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید کمر همت بسته است تا تحریم های ظالمانه را به نفع مردم بردارد، گفت: ایران در مذاکرات هسته ای از مواضع جدی خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد و حق مردم را با جدیت دنبال می کند.
 
وی گفت: ایران به دنبال سلاح شیمیایی و اتمی نیست، اما معتقدیم باید خالص سازی و سانتریفیوژ نیز داشته باشیم و بایدحق هسته ای ما به رسمیت شناخته شود.
 
به گفته وی ایران از اول هم به دنبال سلاح شیمیایی و اتمی نبوده و دولت به دنبال تبیین واقعیات است تا تردیدهای غرب را در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای برطرف کند و در این راستا تلاش می کند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور دانست و گفت: رکود اقتصادی، تحریم خارجی و نوسانات نرخ ارز منجر به بروز مشکلات فراوانی برای تولیدی و صعنت کشور شده است.
 
او با اشاره به اینکه دولت باید تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند و خود به کار نظارت بپردازد، گفت: بنده به عنوان وزیر با روحیه بخش خصوصی در دولت کار می کنم و از بخش خصوصی در دولت حمایت ویژه می کنم.
 
به گفته وی دولت تدبیر و امید معتقد است کار اقتصادی باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت راه را برای حرکت بخش خصوصی هموار کند.
 
نعمت زاده گفت: عقب ماندگی سال های 89 تا 92 را نباید به حساب صنعتگران گذاشت بلکه گرانی، تورم و نوسانات نرخ ارز و تحریم های ظالمانه باعث شد وضعیت صنعتی رکود پیدا کند و در این راستا دولت برنامه هایی را برای کاهش فشارها بر بخش خصوصی دنبال می کند .
 
به گفته وی از محل صادرات صنایع پتروشیمی در گذشته سالانه تنها 350 میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم در سال 90 به 15 میلیارد دلار رسید و اگر تحریم نمی شدیم امروز به 25 میلیارد دلار می رسید.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانشن در مورد وضعیت اقتصادی کردستان گفت: کشور همسایه ما یک کشور غنی است و نیازمند فناوری است و باید در این حوزه وارد شویم.
 
وی به بسته حمایتی دولت از صنعتگران اشاره کردو گفت: به منظور تقویت وضعیت صنعت، معدن و اقتصاد کشور، 30 بند حمایتی به مجلس ارایه شده است و نمایندگان نیز چند بند دیگر به آن اضافه کرده اند که امیدواریم در مجلس تصویب شود.
 
او گفت: تصویب آن موجب رونق، تقویت، ارتقا و شکوفایی وضعیت صنعت و اقتصاد کشور می شود.
 
وزیر صنعت تاکید کرد: مشکلات اقتصادی را دولت به تولیدکنندگان تحمیل کرده است بنابراین آنان نباید تاوان مشکلات دولتی و تحریمهای غرب را بپردازند و نهادهای دولتی همچون تامین اجتماعی و امور مالیاتی به تولید کنندگان و صنعت گران سخت نگیرند.
 
نعمت زاده با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کردستان گفت: معتقد به تجارت از طریق بازارچه های مرزی نیستیم اگر چه باید به مرزنشینیان برسیم.
 
نعمت زاده گفت: عراق بازار بزرگ ما است و طرف عراقی هم علاقه مند به مراودات اقتصادی با ایران است اما باید در قوانین روان سازی شود.
 
به گفته وی امکانات مرزی ما بسیار محدود است و در غرب کشور نیاز به دو ترمینال بزرگ برای صادرات سیمان داریم که بخش خصوصی باید ایجاد آنها وارد شود و ما نیز حمایت می کنیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پتروشیمی کردستان اگرچه با 10 سال تاخیر سال اینده به بهره برداری می رسد اما واحد بزرگ و پیچیده ای است که به توسعه بلند مدت کردستان کمک می کند.
 
فعالان اقتصادی استان کردستان نیز در این نشست مسایل و مشکلات خود را با وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشتند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در گردهمایی دو روزه رووسا و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان سفر کرده است./ الف
 
 
22 آبان 93

این خبر رو هم ببینید

استاندار آذربایجان‌غربی: تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در مرزها مانعی برای توسعه است

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه پایانه‌های مرزی و مدیرت واحد در مرزهای استان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *