بسیج امکانات برای انجام سرشماری عمومی در کردستان ضروری است

سنندج – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواستار بسیج امکانات برای انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده با اعلام این مطلب که سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگ ترین طرح های آماری ملی است که در سراسر کشور و به صورت همزمان به مرحله اجرا گذاشته می شود، گفت: این سرشماری مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه ریزی های کلان کشور فراهم می آورد.
وی افزود: دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در سطح ملی، استانی، شهرستانی و…. نیازمند همکاری و همراهی گسترده مردم عزیز استان می باشد و باید از تمام امکانات و پتانسیل های موجود در جامعه به منظور مشارکت عموم پاسخگویان و برداشتن گام های موثر در جهت ارتقاء و گسترش فرهنگ آماری جامعه استفاده کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و بخصوص مشارکت مدیران، آموزگاران مدارس، مطلعان محلی، بخشداران، دهیاران، ائمه جمعه و جماعت، مروجان کشاورزی، بهورزان خانه های بهداشت و همچنین کارکنان دستگاه های اجرایی به عنوان همیاران سرشماری، به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم را، دارای اهمیت فراوان عنوان کرد.
نصراللهی زاده گفت: مهم ترین نوآوری در اجرای سرشماری ۱۳۹۵، اجرای سرشماری به شیوه نوین الکترونیکی، حذف فرم کاغذی از طریق پرکردن فرم خانوار در سامانه اینترنتی  www.sarshomari۹۵.ir می باشد.
وی گفت: سرشماری ۱۳۹۵ در دو مرحله اجرا می شود که مرحله اول جمع آوری اطلاعات به شیوه اینترنتی از مردم از ۳ تا ۲۴ مهر و مرحله دوم مراجعه حضوری ماموران آمارگیر به خانوارها از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تاکید کرد: با توجه به محدودیت تعداد ماموران سرشماری و همچنین ضرورت صرفه جویی در وقت و هزینه ها در طول اجرای سرشماری، مشارکت مردم در اجرای اینترنتی اهمیت و ضرورت فراوانی دارد.
نصراللهی زاده گفت: تمرکز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مرکز آمار ایران تشویق و تاکید به مردم برای همکاری در سرشماری اینترنتی می باشد.
وی افزود: استفاده از شیوه اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ نه تنها موجب افزایش کیفیت داده ها، افزایش سرعت اجرای سرشماری و کاهش هزینه های این طرح ملی می گردد، بلکه بالا بودن نرخ مشارکت در سرشماری اینترنتی در تعیین جایگاه کشور در مجامع بین المللی نیز اثر بسزایی دارد.
مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان کردستان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و کارکنانشان حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا نرخ مشارکت در سرشماری اینترنتی افزایش یابد.

شناسهٔ خبر: 3733982 – یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ – ۱۰:۰۳

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *