تصویر مظلومیت آیلان از نگاه کودکان بانه‌ای

در حاشیه مراسم افتتاح پارک آیلان در بانه کودکان این شهر مظلومیت آیلان کودک آواره سوری را به تصویر کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بـوکان نـیوز ؛ مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مسابقه نقاشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقه نقاشی با هدف بزرگداشت یاد و خاطره کودک آواره سوری با عنوان آیلان کردی برگزار می‌شود.
عثمان سعیدی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌های بانه برای حضور کودکانشان در این مسابقه نقاشی، عنوان کرد: در این مسابقه نقاشی بیش از ۲۰۰ کودک حضور دارند.
وی بیان کرد: موضوع نقاشی‌ها آزاد تعیین شده است، اما بیشتر کودکان شرکت کننده در این مسابقه حول محور کودک آواره کرد آثار خود را ترسیم کرده‌اند.
سعیدی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این برنامه برای خلق آثار خود از تکنیک گواش بر روی کاغذ و پارچه استفاده می‌کنند.
مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ۱۵ اثر برگزیده هدایایی تقدیم می‌شود.
وی اظهار داشت: ادارات و نهادهایی از جمله شهرداری، شورای شهر، شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در برگزاری این برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری داده‌اند.
سعیدی گفت: برای شرکت در این مسابقه به مهدکودک‌ها و مدارس شهر اطلاع رسانی شده بود و استقبال خوبی از سوی کودکان و والدین آنها در این مسابقه صورت گرفت.
در پایان این مسابقه وسایل نقاشی که از طرف شورا و شهرداری تامین شده بود همراه با کتاب ایمنی که این دو نهاد اقدام به تالیف آن کرده‌اند در میان شرکت کنندگان توزیع شد.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *