جدیدترین تحولات عراق از تعویق جلسه پارلمان تا مرگ پسرعموی خلیفه‌خودخوانده «داعش»

تعویق جلسه پارلمان عراق، انتخاب «سلیم الجبوری» به عنوان نامزد تصدی پست ریاست پارلمان، و مرگ پسرعموی سرکرده گروهک تکفیری داعش از جمله اخبار مهم امروز عراق است.
 

 
تعویق دومین جلسه پارلمان عراق، دیدار ابراهیم جعفری با نماینده سازمان ملل، مرگ پسر عموی خلیفه خودخوانده گروهک داعش و انتخاب سلیم الجبوری به عنوان نامزد ریاست پارلمان عراق از مهم‌ترین اخبار عراق است.
تعویق دومین جلسه پارلمان عراق
قرار بود دومین جلسه پارلمان جدید عراق با حضور اکثر فراکسیون‌ها و نمایندگان ظهر امروز یکشنبه برگزار شود.
نشست امروز پارلمان عراق که دومین نشست پارلمان برای انتخاب رؤسای سه‌گانه در این کشور است، مانند جلسه نخست، به ریاست «مهدی الحافظ» بزرگترین عضو پارلمان جدید از نظر سنی، آغاز شد اما دقایقی بعد اعلام شد که این جلسه به هفته آینده موکول شده است.
به گزارش السومریه نیوز، این جلسه با حضور 233 نماینده از بیشتر فراکسیون‌های پارلمان تشکیل شد اما به درخواست همپیمانی ملی تا سه‌شنبه آینده به تعویق افتاد.
دیدار جعفری با نماینده سازمان ملل در عراق
ابراهیم جعفری رئیس فراکسیون همپیمانی ملی در پارلمان عراق در جلسه با جورج بوستن معاون نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق از این سازمان خواست تا برای کاهش اختلافات سیاسی بین بغداد و اربیل وارد عمل شود.
الجعفری در دیدار با بوستن ضمن بحث درباره آخرین تحولات امنیتی و سیاسی، درباره آخرین وضعیت میدانی و شرایط آوارگان عراقی که به دلیل حمله داعش به موصل وادار به ترک منازل خود شدند را مورد بررسی قرار دادند.
همچنین در این نشست جعفری خواستار همکاری میان جریان‌های سیاسی برای انتخاب روسای سه گانه جدید عراق(نخست وزیر، رئیس پارلمان و رئیس جمهور) شد.
گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن با بارزانی
از سوی دیگر جو باید معاون رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار طی 4 روز گذشته تلفنی با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق گفت‌وگو کرد و طرفین تاکید کردند که دولت جدید بغداد مسئول حل مشکلات عراق خواهد بود و باید نگاه جدیدی به مشائل کشور داشته باشد.
طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی با بررسی آخرین شرایط سیاسی در عراق و روند انتخاب رئیس جدید پارلمان، نخست وزیر و جلسه دوم پارلمان برای انتخاب روسای سه گانه عراقی، بر لزوم تغییرات براساس واقعیات جدید تاکید کردند.
نامزدی سلیم الجبوری برای تصدی ریاست پارلمان
همچنین اسامه النجیفی رئیس ائتلاف متحدون هم اعلام کرد که «سلیم الجبوری» نامزد «همپیمانی نیروهای عراقی» (ائتلاف اهل تسنن در پارلمان عراق) برای تصدی کرسی ریاست پارلمان خواهد بود.
النجیفی طی بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از الجبوری برای ریاست پارلمان تاکید کرد که نمیاندگان اهل تسنن در پارلمان مخالف نخست وزیری نوری المالکی برای سومین بار هستند.
این درحالی است که ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی در انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور توانست با بدست آوردن بیش از 90 کرسی پیروز انتخابات باشد.
مرگ پسر عموی ابوبکر البغدادی سرکرده و خلیفه خود خوانده داعش
یک منبع امنیتی در استان دیالی یکشنبه اعلام کرد که پسر عموی بغدادی و یکی از معاونانش در درگیری‌های شهرستان المقدادیه در شمال شرق بعقوبه کشته شدند.
این منبع به السومریه نیوز اعلام کرد که درگیری‌های این منطقه صبح امروز در روستای نوفل در شمال المقدادیه آغاز شد و به مرگ مزبان الاعرج پسر عموی بغدادی و معاونش منجر شد.
به گفته این منبع عراقی، این عملیات طبق اطلاعات دقیق به دست آمده انجام شد.

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *