جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه و حمایتی به کردها دارد

نماینده ولی فقیه در کردستان، نگاه جمهوری اسلامی به کردها را نگاهی ویژه و حمایتی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کردستان، کردها را ایرانی و مسلمان دانستند و قوم کرد در کشور ما یک فرصت محسوب شده و ارتباط اقوام در ایران با هم حسنه است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در دیدار با خانواده های جان باختگان بمباران شیمیایی حلبچه عراق در سنندج، ارتباط ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با کردهای عراق و مجموع کردها را یک ارتباط عاطفی دانست و افزود: کردها همواره خود را ایرانی و مسلمان می دانند.
وی گفت: ارتباط گرم، صمیمی و برادرانه دو ملت مسلمان ایران و عراق فرصت مغتنمی برای تقویت وحدت در جهان اسلام است.
وی به حمایت نظام جمهوری اسلامی از مظلومان در سراسر جهان اشاره و گفت: جنگی که صدام به دستور اربابان خود به ملت ایران و کردها تحمیل کرد موجب ایجاد خسارت های شد که در دو منطقه با ایجاد شهید، جانبازان و ایثارگران بسیاری از خانواده ها را داغدار کرد.
وی اظهار کرد: کردهای این منطقه قبل از حلبچه در سردشت مورد تجاوز شیمیایی صدام قرار گرفتند و مردم ایران هم در نتیجه بمباران شیمیایی و آثار جنگ تحمیلی هنوز در رنج هستند و این بیانگر آن است که دردهای مشترک بسیاری بین مردم مسلمان ایران و عراق وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه اولین بار آلمانی ها علیه روسیه در جنگ جهانی اول از سلاح شیمیایی استفاده کردند، گفت: بخش زیادی از سلاح های مورد استفاده صدام در جنگ تحمیلی از دستاوردهای آلمانی ها و فرانسوی ها و دیگر هم پیمانان آنها بود.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رهبری آگاهانه در نظام جمهوری اسلامی و یاری این نظام به تمام افراد مظلوم در سراسر دنیا یک امر حسنه و ارزشمند است و یک فرصت مغتنم برای مظلومان به شمار می آید.
وی گفت: ما خود را جدا از مردم عراق نمی دانیم و برادری دینی و اسلامی اصلی است که بین ما و برادران ما در عراق از گذشته تاکنون وجود داشته و این امر منجر به ایجاد فرصت های خوب برای دو ملت و نیز تقویت وحدت و برادری در دنیای اسلام شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: ارتباطات مرزی و بازارچه ها و تجارت استان های غربی ایران و شمال عراق و باز شدن مرزها و تبادلات مختلف گردشگری، تجاری و درمانی فرصت هایی است که ارتباط دو ملت مسلمان ایران و عراق را محکم تر می کند.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به دستیابی ایران به انرژی های ارزشمند، گفت: دستیابی به فناوری های مختلف هسته ای، هسته ای پزشکی، هسته ای کشاورزی و مصارف انرژی همگی از برتری های ایران است که در آینده همه دنیا به آن نیازمند خواهند بود و دشمن رسیدن به این حد از توانایی در داشتن انرژی برای ملل مسلمان را برنمی تابد.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه ایران از کشورهای مسلمان در سراسر جهان گفت: در کشورهایی که علیه اسلام و قرآن اقدام می شود حضور ایران برای حمایت و حفظ و استحکام بخشی به اخوت و برادری با برقراری اتحاد و مانع شدن در ایجاد تفرقه ارزشمند است.
وی اظهار امیدواری کرد سفر خانواده جانباختگان بمباران شیمیایی حلبچه به ایران مایه خیر و برکت برای دو کشور شود و منجر به افزایش حضور مردم دو کشور در آینده در کنار یکدیگر باشد.ک/3

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *