دکتر روحانی: انقلابی بودن یعنی منزوی کردن امریکا/برای قاضی، جناح و قومیت و مذهب نباید فرقی در حکم ایجاد کند

رییس جمهور در همایش سراسری قوه قضائیه، شهید بهشتی را معمار بزرگ قوه قضاییه و چهره استثنایی حوزه و مدیریت دانست و با بیان اینکه مجموعه تدابیر و بیانات این شهید بزرگوار درس آموز بود، تصریح کرد: شهید بهشتی به تربیت جوانان و طلاب برای شناخت نیازهای زمان اهتمام داشت

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در این همایش که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه برگزار شد ، با تاکید بر اینکه شهید بهشتی در برابر اتهامات، صبر را خسته کرد و مظلومترین شخصیت انقلاب بود، اظهارداشت: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در مقابل همه توهین‌ها و تهدیدها، صبر و سعه صدر از خود نشان داد و به ما آموخت که هر چیزی را برای استحکام نظام و  انقلاب اسلامی به راحتی تحمل کنیم و بدانیم اگر کسی اخلاص داشت و برای خدا تلاش کرد هر چقدر هم شرایط دشوارتر باشد، بی‌تردید خداوند اجر و مزد بیشتری به ما عطا خواهد کرد.
 
دکتر روحانی با تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولین عالی‌رتبه این قوه، همه قضات و کارکنان شریف قوه قضائیه و همچنین گرامیداشت یاد معمار بزرگ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب یعنی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان، اظهار داشت: بی‌تردید شهید بهشتی جزو چهره‌های استثنایی حوزه علمیه قم، علما و اندیشمندان و مدیران بزرگ کشور بودند.
 
رییس جمهور با اشاره به آشنایی خود با شهید آیت‌الله بهشتی از سال 1340 تا پایان زندگی مبارک ایشان، خاطر نشان کرد: از حدود 21 سال که از نزدیک با ایشان آشنا بودم، همواره همه جلسات و ملاقات‌ها، سخنان، تدبیر و مدیریت ایشان به حق درس‌آموز بود.
 
دکتر روحانی گفت: ما در سال 58 جلسات مستمر هفتگی با آیت‌الله بهشتی داشتیم که مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهید بهشتی و تعدادی از بزرگان نظام در آن جلسات شرکت می‌کردند و در آن مسایل مختلف مورد بررسی قرار می‌گرفت. آن دوران جزو سال‌های سخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و این جلسات تا تشکیل مجلس شورای اسلامی در خرداد 59 ادامه داشت و پس از آن، این جلسه به جلساتی با حضور مسئولین در محل حزب جمهوری اسلامی تبدیل شد.
 
رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: مرحوم شهید بهشتی از آغاز فعالیت خود هم به فکر تربیت دانش آموزان ویژه در دبیرستان دین و دانش قم و هم به فکر تشکیل مدرسه دینی با ویژگی‌هایی  بود که آن را برای طلاب آن زمان لازم می‌دانست.
 
دکتر روحانی افزود: شهید بهشتی در سال 40 و 41 مسئولیت مدرسه‌ای را به نام مدرسه علوی بر عهده داشت که در آنجا علاوه بر دروس حوزوی، دروس دیگری مانند ریاضیات، تاریخ، محاوره زبان عربی و بسیاری از دروس دیگر، تدریس می‌شد و خود ایشان نیز درس سیرت النبی و تاریخ زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را هفته‌ای یک جلسه تدریس می‌کرد.
 
رییس‌ جمهور تصریح کرد: شهید بهشتی فردی بسیار دقیق در زمینه تربیت جوانان برای مدیریت آینده کشور و تربیت طلاب جوان به منظور توانمندی در برابر نیازهای زمان بود.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: از زمانی که نهضت اسلامی از سال 41 شروع شد شهید بهشتی همواره به عنوان یکی از فضلای حوزه علمیه قم در کنار امام راحل بود و بعد از پیروزی انقلاب هم بار بسیار سنگینی را بر دوش گرفت و واقعاً می‌توان گفت که صبر ایشان به گونه‌ای بود که دیگر صبر، خسته شده بود، اما خود ایشان خسته نمی‌شد و می‌توان گفت که مظلوم‌ترین شخصیت به نام انقلاب اسلامی در سال 58 و 59 بود. البته پس از شهادت ایشان همانطور که یکی از بزرگان مرحوم جمله «آسیاب به نوبت» را بیان داشتند، نوبت دیگران هم فرا رسید.
 
رییس‌ جمهور با اشاره به آخرین ملاقات خود با آیت‌الله شهید بهشتی، خاطر نشان کرد: آخرین باری که ایشان را از نزدیک ملاقات کردم، چهارشنبه هفته قبل از شهادت‌شان بود که ملاقات بسیار مفصلی با هم داشتیم و در این ملاقات ایشان به من گفت که چند ماه پیش برای تقدیم استعفایم خدمت امام(ره) رفته بودم و زمانی که محضر امام در اتاقی نشسته بودیم جمعیت زیادی در حسینیه اجتماع کرده بودند و برای امام راحل شعار می‌دادند به نحوی که صدای مردم در داخل اتاق نیز شنیده می‌شد. ایشان گفت قبل از اینکه بخواهم استعفایم را مطرح کنم، امام خطاب به من فرمود آقای بهشتی می‌بینی مردم در حسینیه چه می‌گویند و سپس افزود فلانی اگر همه مردم ایران شعارشان درود بر خمینی و یا مثلاً ضد این باشد، برای من هیچ تفاوتی نمی‌کند. سپس مرحوم بهشتی گفت وقتی آن جمله را از امام شنیدم دیگر خجالت کشیدم که مسأله استعفایم را مطرح کنم.
 
دکتر روحانی اضافه کرد: بدون تردید آن روح بلند امام راحل، چنین شاگردان بزرگی مانند شهید بهشتی را پرورش داده است.
 
رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: سال 58، توهین و اتهام زیادی علیه مسئولین و بزرگان نظام به راه افتاده بود و این موضوع کم کم به جریانی تبدیل شده بود که بزرگان نظام در کوچه و خیابان و در اجتماعات بزرگ مورد توهین قرار می‌گرفتند اما شهید بهشتی با صبر خود به ما آموختند که باید برای استحکام نظام خود، در مقابل اینگونه توهین‌ها صبر و تحمل کنیم.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذرانده‌است، اظهار داشت: در سال‌های اول انقلاب اسلامی گروهک‌ها تلاش می‌کردند تا نگذارند، انقلاب استقرار یابد و البته قدرت‌های بزرگ هم حامی آنها بودند، اما مردم در کنار رهبری و امام راحل، ایستادگی کردند و از آن روزهای سخت عبور کردیم، البته شهدای فراوانی هم از جمله شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح و سایر بزرگان  تقدیم انقلاب شد، اما همچنان با استواری،‌راه انقلاب را ادامه دادیم و مردم هم پشت سر انقلاب، امام و رهبری ایستادگی کردند.
 
رییس‌ جمهور در ادامه جنگ تحمیلی را دومین معضل پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانست و گفت: از طرف بیگانگان جنگی علیه کشورمان تحمیل شد که به ظاهر کشور همسایه به ما حمله کرد، اما در پشت سر بسیاری از قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها حضور داشتند. مردم ایران در دوران 8 سال جنگ تحمیلی، روزهای بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتند؛ روزهایی که حتی تهیه یک سلاح سبک مانند کلاشینکف بسیار دشوار بود و زمانی که توانستیم از کشوری مقداری کلاشینکف وارد کنیم، همه خوشحال بودند.
 
دکتر روحانی افزود: در آن دوران به همراه تعدادی از مسئولین نظامی و نمایندگان مجلس، مشغول بررسی انبارها و زاغه‌های مهماتی بودم و سپاه پاسداران نیز در آن دوران در میدان جنگ بود و گاهی نیازمند یک سلاح سبک و معمولی بودند ولی این سلاح‌ها وجود نداشت. در آن مقطع در بررسی از یک زاغه مهمات در شیراز مقداری خمپاره 60 یافتیم که از آنجا این جریان را به مرحوم هاشمی اطلاع دادم که به واسطه آن همه مسئولین و رزمندگان بسیار خوشحال شدند. این در حالی است که مدرن‌ترین سلاح‌ها از جمله میراژ، میگ25، سوپر اتاندارد ، موشک‌های برد بلند و سلاح‌های خطرناک شیمیایی در اواسط جنگ از طرف قدرت‌های بزرگ به صدام تحویل داده می‌شد. اما ملت ایران با مظلومیت تمام ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.
 
کد مطلب: 132492  |  تاريخ: ۱۳۹۶/۴/۱۱  |  ساعت: ۱۲ : ۴۰

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *