رئیس جمهور فیلیپین:احتمالاً برخی اقوامم به داعش پیوسته‌ اند

رئیس جمهور فیلیپین در مصاحبه‌ ای گفت که برخی اقوامش که پیشتر عضو گروه‌ های جدایی‌ طلب افراط گرا بودند، اکنون احتمالاً به عضویت داعش درآمده‌ اند.

 ایندیپندنت، «رودریگو دوترته» (Rodrigo Duterte) رئیس جمهور فیلیپین در اظهاراتی از  احتمال پیوستن برخی اقوامش به گروهک تروریستی داعش خبر داد.
بر اساس اعلام این روزنامه، رئیس جمهور فیلیپین در مصاحبه با «رپلِر» (Rappler) چاپ این کشور در این باره اعلام کرد: به نظر می رسد داعش همه جا حضور دارد. شفاف بگویم، اقوامی دارم با گرایش به MN (یکی از گروه های افراطی جدائی طلب فیلیپینی). شنیده ام که برخی از آن ها به داعش ملحق شده ند.
وی در ادامه گفت که برخی اقوام وی قبلاً عضو گروه‌ های جدایی‌ طلب افراط گرا بودند و بنابراین این احتمال وجود دارد که به گروهک داعش هم ملحق شده باشند.
«رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین با مرتبط دانستن دو بمب گذاری اخیر به تروریست های داعش؛ اذعان کرد که احتمالاً عناصر این گروهک در کشورش حضور دارند.
لازم به ذکر است، انفجار در شهر «داواو»(Davao) با ۱۴ کشته و ۷۰ مجروح و نیز انفجار در مقابل کلیسایی در شب کریسمس با ۱۳ مجروح مرتبط به داعش اعلام شده اند.
شناسهٔ خبر: 3868941 – چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ – ۱۸:۱۴
 

این خبر رو هم ببینید

دستگیری یکی از سرکردگان داعش در حومه رقه

نیروهای دموکراتیک سوریه یکی از فرماندهان داعش را در حومه رقه دستگیر کردند. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *