رنگ و بوی انتقادی سخنرانی وکلای مردم کردستان در مجلس

با نزدیک شدن به پایان فعالیت شش نماینده فعلی مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در این دوره، این روزها وکلای مردم استان در سخنرانی های مختلف خود در نشست ها و جلسات با دید انتقادی فعالیت های مدیران دولتی را به چالش می کشند.

به گزارش کوردنيوز، با نزديک شدن به پايان فعاليت نمايندگان کردستان در مجلس شوراي اسلامي و برگزاري انتخابات دوره بعدي اين روزها، وکلاي مردم استان با زباني تيزتر خدمات دولت را به چالش مي کشند.
هر چند که تا ديروز اکثر قريب به اتفاق شش نماينده مردم کردستان در مجلس شوراي اسلامي در مقابل تمامي ضعف هاي دولت لام تا کام حرف نمي زدند اين روزها با نگاهي تيزتر خدمات دولت را نقد مي کنند و از مديران دولتي انتقاد مي کنند.
در راستاي همين نوع نگاه است که روز پنج شنبه سه نماينده مردم کردستان در جلسه شوراي برنامه ريزي شمشيرهاي خود را تيز کرده و هر کدام در حوزه اي دولت را مورد انتقاد جدي قرار دادند.
به گزارش فارس، نماينده مردم سنندج، کامياران و ديواندره در مجلس شوراي اسلامي گفت: بود و نبود برخي مديران در سطح ادارات استان اثري در عملکرد اداره ندارد و برخي از مسئولان هم حکم ترمز را در توسعه کردستان ايفا مي‌کنند.
سالار مرادي با بيان اينکه بود و نبود برخي مديران ما در سطح ادارات و سازمان‌ها هيچ فرقي نمي‌کند خاطرنشان کرد: مجموع نمايندگان مجلس به اين نتيجه رسيده‌اند که برخي از مسئولان و مديران حکم ترمز را در توسعه استان ايفا مي‌کنند.
وي گفت: از تيم اجرايي استان اين انتظار را داريم که با انرژي و کارآمدي بيشتري در راستاي رفع مشکلات و توسعه استان گام بردارند و با برخي اعمال نظرها و تصميم‌هاي خود مانعي در سد راه توسعه قرار نگيرد.
نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي از روند کند اختصاص اعتبارات و انجام پروژه‌هاي عمراني در استان انتقاد کرد و گفت: اکثر پروژه‌هاي کردستان به آثار باستاني تبديل شده است.
محسن بيگلري اظهار کرد: استان کردستان به مثابه يک گاوصندوق پر از طلاست که کليد آن گم شده است. وي افزود: وضعيت راه‌هاي کردستان نگران‌کننده است و بايد براي آن چاره‌انديشي شود.
بيگلري خاطرنشان کرد: در خصوص مرز رسمي سيران‌بند بانه نيز متأسفانه علي‌رغم اينکه 5 سال از تصويب آن گذشته است مانع کار را منوط به برگزاري نشست دولت مرکزي عراق دانسته‌اند.
نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي گفت: حرکت توسعه‌اي استان در حال حاضر بسيار کند و لاک‌پشتي است و اين در حالي است که در سند آمايش تدوين شده نگاه يوزپلنگي و بسيار سريع است.
سيد محمدبياتيان با اشاره به رأي 70 درصدي مردم کردستان به رئيس جمهور دولت يازدهم، با انتقاد از عدم سفر آقاي روحاني به کردستان، گفت: با وجود پيگيري‌هاي انجام گرفته و اهميت حضور رييس جمهور در رفع برخي از مشکلات و توسعه استان، احساس مي‌کنيم، نمي‌توانيم اميدي براي حضور روحاني در اين چهار سال دوره رياست جمهوري وي به استان داشته باشيم.

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *