عثمانی از رئیس قوه قضائیه خواهان پیگیری شد:   برخی‌ با زدوبند باعث خشک شدن قنات‌‌های رحیم‌خان شدند

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی مردم روستای رحیم‌خان از کمبود آب رنج می‌برند که برخی‌ها با زدوبند موفق شده‌اند که چندین اینچ آب از چاه‌ها برداشت و عامل خشک شدن قنات منطقه شوند.
 

 
به گزارش زریان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از مسئولان می‌خواهم که مشکلات مردم روستای رحیم‌خان بوکان را دریابند. متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری‌ها قنات‌های آبی که قدمتی بیش از 300 سال دارند، به علت حفر چاه در حال خشک شدن هستند و مردم را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دادگستری شهر سیمینه به مردم منطقه بی‌لطفی می‌کند و با احضار جوانان به دادگاه، مردم این شهر را تحریک می‌کند. این در حالی است که اعتراض به حفر چاه در مسیر قنات قابل حل است.
وی ادامه داد: از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم که با انتخاب یک قاضی جامع‌الشرایط برای امر تصدی قضاوت در شهر سیمینه، مشکلات این منطقه را حل نماید. همچنین مسئولان دولتی نیز باید به مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی روستای رحیم‌خان بوکان را حل کنند. 
عثمانی تاکید کرد: مردم روستای رحیم‌خان از کمبود آب رنج می‌برند و بعضا یک لیوان آب آشامیدنی سالم ندارند، این در حالی است که برخی‌ها با زدوبند موفق شده‌اند که چندین اینچ آب از چاه‌ها برداشت کنند.
وی ادامه داد: از مسئولان وزارت کشور می‌خواهم که به موضوع تخریب خانه‌های مردم از سوی شهرداری در بوکان رسیدگی کند به دلیل اینکه شهرداری حق تخریب خانه را بدون مجوز و حکم دادگاه ندارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: شهرداری باید بین بنگاه‌دارانی که با هدف دستیابی به سودهای کلان خانه می‌سازند و مردم فقیری که از روی ناچاری در حاشیه شهر مسکن می‌سازند، تفاوت قائل شود.
منبع: آژانس خبری- تحلیلی زریان

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *