مبارزه با فساد در کردستان در انتظار تحرک جدی تر

یکی از اولین سفرهای استانی، آیت الله رییسی، رییس دستگاه قضا در بدو انتصاب به این سمت به کردستان صورت گرفت که نشانه آگاهی کامل دستگاه از اهمیت مشکلات استان در حوزه مبارزه با فساد است. اما با وجود تلاش هایی که در این مدت صورت گرفته، هنوز مردم کردستان آنطور که انتظار می رفت طعم هوای تازه در دستگاه قضایی استان را نچشیده اند.

به گزارش کُرد پرس، درسفر رئیس محترم قوه قضائیه به کردستان مقرر گردید دستگاه های نظارتی با توانی بیشتر با فساد گسترده در دستگاه های اجرایی برخورد کنند و حتی پس از آن سفر، هیات هایی برای بررسی مصوبات سفر مذکور به کردستان سفر کردند. اما با توجه به وجود فساد در برخی دستگاه ها شایسته بود دستگاه قضایی استان پس از سفر با تلاشی مضاعف به برخورد با پرونده های فساد بپردازد.
پس از این سفر برجسته ترین پرونده ای که در استان با آن برخورد شد، برخورد با گردانندگان یک کانال غیر قانونی تلگرامی بود اما برخورد با پرونده های تخلفات و فسادهای اداری مطابق انتظار ناظران و مردم پیش نرفته است هر چند نمی شود منکر برخی تلاش ها در این حوزه شد.
علیرغم نیروهای کارآمد و جوانی که در بدنه دستگاه قضای استان خصوصا در دادستانی قوه در استان در حال فعالیت هستند، اما نشانی از اقتدار ریاست جدید قوه قضائیه در مدیریت کلان دادگستری استان هنوز برای مردم آن طور که بایسته است مشهود نگریده است. بنظر می رسد رسیدگی به این حجم از پرونده نیازمند بهره گیری از مدیران جوان تر باشد که بتواند همراهی بیشتری با اراده کلی مبارزه با فساد در کشور داشته باشد.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به عملکرد رئیس جمهوری در یک سال گذشته/دکتر شبان شهیدی مؤدب

البته در هرگونه ارزیابی عملکرد رئیس‌ ‌جمهوری، شرایط متعددی را باید در نظر گرفت؛ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *