مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از خبرگزاری مهر بازدید کرد

سنندج – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از دفتر خبرگزاری مهر در این استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های این رسانه قرار گرفت.

محمد حسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان ظهر امروز پنج شنبه از دفتر خبرگزاری مهردر این استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های این رسانه قرار گرفت.
در جریان این بازدید، که مدیر روابط عمومی شرکت آبفا کردستان نیز وی را همراهی می کرد، گزارشی در خصوص فعالیت های رسانه ای خبرگزاری مهر در استان کردستان ارائه شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در این بازدید با اشاره به سختی کار خبرنگاری، گفت: خبرنگاری جزو مشاغلی سختی  است که زمان و مکان خاصی نمی شناسد و در هر شرایط زمانی و مکانی خبرنگار باید آماده و حاضر باشد.
محمدحسین محمدی با تقدیر از همکاری و تعامل تمامی اهالی رسانه با شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، افزود: استفاده از ظرفیت ها و توان رسانه های جمعی در استان کردستان یکی از اولویت های اصلی این شرکت به شمار می رود.
وی گفت: خوشبختانه هم اکنون تعامل بسیار خوبی بین شرکت آبفا کردستان و دفتر خبرگزاری مهر در این استان وجود دارد و انتظار می رود که این روند مثبت در سال آینده نیز به صورت جدی دنبال و پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان بیان کرد: تلاش برای فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه و همچنین ارائه درست و به موقع عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از جمله انتظارات ما از خبرگزاری مهر به شمار می رود که خوشبختانه هم اکنون این مهم به بهترین شکل ممکن دنبال می شود.
در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار خبر در خبرگزاری مهر قرار گرفت.
آرمان نصراللهی سرپرست دفتر خبرگزاری مهر در کردستان در ادامه این بازدید گزارشی از فعالیت های این رسانه در دو بخش سرویس زبان کردی و صحفه استانی کردستان را ارائه کرد.

شناسهٔ خبر: 3927847 – پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ – ۱۳:۵۸

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان: هدایت آب‌های سطحی در محدوده دریاچه زریبار مورد توجه قرارگیرد

سنندج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان بر جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در محدوده دریاچه زریبارتاکید کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا تخت‌شاهی ظهر امروز در جلسه نجات بخشی دریاچه زریبار که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: در گذشته ۱۵۰۰ مترمکعب فاضلاب توسط ۷ روستای حاشیه دریاچه زریبار، وارد این دریاچه می‌شد.
وی از ۱۸ کیلومتر لوله‌گذاری برای جلوگیری از ورود فاضلاب این تعداد روستا به زریبار خبرداد وعنوان کرد: ۱۱.۵ کیلومتر لوله گذاری  توسط شرکت آبفا و مابقی هم با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام شده است.
وی اظهارداشت: در طول اجرای پروژه مذکور بخش عمده ای از اعتبارات برای تملک اراضی ۷۳ مالک در محدوده لوله‌گذاری، اختصاص داده شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰۰ متر لوله‌گذاری برای محله استادیوم باقی مانده است که خوشبختانه با مشارکت شهرداری مریوان اعتباری برای این پروژه هم در نظر گرفته شده است.
تخت‌شاهی بیان کرد: با جمع آوری بخش عمده‌ای از فاضلاب روستاهایی که وارد زریبا می ‌شد کیفیت آب این دریاچه ارتقای مطلوبی پیداکرده است.
وی به افزایش میزان بارش‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: بارش ۸۰۰ میلی‌متری در مریوان به ویژه در محدوده دریاچه زریبار قطعا منجر به ایجاد میزان رواناب زیادی هم شده است.
وی ادامه داد: این رواناب ها می تواند رسوبات و آلودگی به دریاچه منتقل کند و جای فاضلاب هایی که جمع آوری شده را بگیرد بنابراین می طلبد ساماندهی آب های سطحی در این منطقه هم مورد توجه قرار داده شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان عنوان کرد: در حال حاضر ۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در مریوان وجود دارد که جور آب های سطحی را هم می‌کشد و از نظر اصولی این کار صحیحی نیست و باید تدبیری در راستای جمع آوری و هدایت آب های سطحی در این شهر اندیشیده شود.

شناسهٔ خبر: 3034214 – سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ – ۱۲:۴۸
لینک گروه تلگرام پایگاه خبرگزاری کردنور

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان هشدار داد: جیره‌بندی آب در کردستان/دستگاه‌های تصفیه آب استاندارد نیست  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: در صورت مصرف بی‌رویه آب در سطح استان مجبور به جیره‌بندی خواهیم شد.
 

علیرضا تخت‌شاهی ظهر امروز در نخستین کارگروه سلامت استان کردستان در سال ‌جاری اظهار کرد: وجود فلزات سنگین در آب عمده‌ترین مشکل شرکت آب استان بوده و لازم است.
وی با بیان اینکه 16 فلز سنگین موجود در خاک در آزمایشگاه‌های این شرکت رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال 91 درصد نتایج باکتریولوژی شبکه توزیع استان صددرصد بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان میزان کلر موجود در آب را 2/. پی‌پی‌ام در لیتر عنوان کرد و گفت: وجود این میزان کلر در آب ضروری است.
وی به نمونه طرح‌های در دست انجام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه کیفی شبکه توزیع آب شهر سنندج، مدل‌سازی ورودی تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و بررسی نقاط بحرانی مقدار کلر باقیمانده از پروژه‌های در دست اجراست.
تخت‌شاهی فرهنگ‌سازی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری دانست و گفت: در صورت مصرف بی‌رویه آب در سطح استان مجبور به جیره‌بندی آن خواهیم شد.
وی افزود: متاسفانه یک سری افراد سودجو در خصوص نامطلوب بودن کیفیت آب با شایعه پراکنی خود افراد را به خورد آب معدنی ترغیب می‌کنند کما اینکه بیشتر این آب‌ها استاندارد لازم را ندارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با بیان اینکه وجود 300 میلی‌گرم منیزیم و کلسیم در آب ضروری است، تصریح کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌های تصفیه این میزان را به صفر می‌رسانند که این به نوبه خود موضوعی نگران‌کننده است.
وی با بیان اینکه سدیم و کلر موجود در آب در کنار هم فایده دارند و تجزیه آن به سلامتی افراد آسیب می‌رساند، گفت: دستگاه‌های تصفیه موجود استانداردهای لازم را ندارند.
تخت‌شاهی با اشاره به اینکه آب شرب موجود نیازی به تصفیه توسط دستگاه‌های تصفیه‌کننده ندارد، خاطرنشان کرد: لازم است با دادن اطلاعات صحیح به مردم این موضوع به خوبی شفاف‌سازی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در پایان با بیان اینکه غلظت‌های سنگین خصوصا جیوه موجود در لامپ‌های کم مصرف در آزمایشگاه‌های این شرکت رصد می‌شوند، گفت: ملاک این شرکت از سالم بودن آب شرب همان آبی است که از شیرهای منازل خارج می‌شود.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *