مدیر کل امور اجتماعی استانداری از برگزاری همایش هم اندیشی سازمان های مردم نهاد در کردستان خبرداد

این همایش به منظور ارائه توانمندیهای اجرایی و نیز تاکید بر نقش مشارکتی این سازمان ها در مسیر توسعه استان و با حضور استاندار محترم کردستان در سنندج برگزار می شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت:بزودی همایش هم اندیشی سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در کردستان برگزار می شود.
 
به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی؛سید محمد عطا رحمانی آبیدر در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سازمان های مردم نهاد( سمن ها) در کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: این همایش به منظور ارائه توانمندیهای اجرایی و نیز تاکید بر نقش مشارکتی این سازمان ها در مسیر توسعه استان و با حضور استاندار محترم کردستان در سنندج برگزار می شود.
 
وی افزود: سازمان های مردم نهاد( سمن ها) با توجه به ارتباط نزدیک با جامعه ظرفیت های لازم را برای مشارکت فراگیر در توسعه کردستان دارا هستند و باید از این پتانسیل ها نهایت استفاده را به عمل آوریم.
 
رحمانی آبیدر ادامه داد: این همایش در راستای رسیدن به سیاست های کلی و تحقق اهداف راهبردی این سازمان ها بر طبق مبانی و قوانین اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش برای جلب روز افزون مشارکت مردم در قالب ساماندهی در سازمان های مردم نهاد طراحی و اجرا خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت موضوع نقش سازمان های مردم نهاد در توسعه اجتماعی کشور بزودی نیز  همایش بزرگ کشوری با حضور بیش ازچهار هزار نماینده سازمان های مردم نهاد که در تهران برگزار می شود.
 
رحمانی آبیدر تصریح کرد: هم اکنون در استان کردستان تعداد 380 سمن در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستندکه در این میان شهرستان  سنندج دارای بیسترین تعداد سازمان های مردم  نهاد در بین سایر شهرستان های تابعه استان است.
 
وی اظهار داشت: به دلیل گستردگی وظایف و امورات اجرایی این سازمان ها تلاش برای تعیین روزملی سمن ها تاثیر فراوانی برای درک بهتر جایگاه و موقعیت سمن ها از سوی احاد جامعه خواهد داشت.
 
رحمانی آبیدر در ادامه خواستار تشکیل حوزه ی مشاورتی سازمان های مردم نهاد در فرمانداری های تابعه و استفاده از نظرات نمایندگان قانونی سمن ها برای همکاری در برخی از امور اجرایی شد./

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *