وضعیت پیچیده کردها در آستانه تغییر قدرت در آمریکا

ست فرانتزمن می گوید در آستانه تغییر دولت در آمریکا، تکیه به دنبال اشغال بخش های دیگری از سوریه بوده و همزمان مناقشه بر سر شنگال، تنش میان پ.ک.ک و اقلیم کردستان و نیز مذاکره میان کردهای سوریه به پیچیدگی مسئله کردها و ثبات سوریه و عراق افزوده است.

به گزارش کردپرس، سث فرانتزمن، کارشناس مسائل کردها در مقاله ای پیرامون مسائل پیش روی دولت جدید آمریکا پرداخته است. وی از جمله چالش های پیش روی دولت آمریکا را پیچیدگی مسئله کردها در عراق و سوریه عنوان کرده است.

فرانتزمن با اشاره به کناره گیری احتمالی جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه، بر این باور است اقدامات جیمز جفری با توجه به این که وی بیشتر بر تاکتیکی بودن تعامل آمریکا با کردهای سوریه تاکید کرده، به نفع ترکیه بوده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و کردهاهشدار داده است در آستانه تغییر دولت در آمریکا، مسئله کردها با ابهامات و پیچیدگی زیادی روبه رو شده است زیرا مذاکرات داخلی کردها در سوریه به سرانجام نرسیده است و ترکیه با ادامه تهدید کردهای سوریه به دنبال تصرف مناطق بیشتری از سوریه است.

وی همچنین مناقشه بر سر آینده شنگال و تنش ها میان اقلیم کردستان و پ.ک.ک را از جمله مسائل مهم کردها عنوان کرده که به گفته وی، آینده کردها را با ابهام روبه رو کرده و ممکن است ثبات در عراق و سوریه را به خطر بیاندازد.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به عملکرد رئیس جمهوری در یک سال گذشته/دکتر شبان شهیدی مؤدب

البته در هرگونه ارزیابی عملکرد رئیس‌ ‌جمهوری، شرایط متعددی را باید در نظر گرفت؛ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *