اقتصاد کردستان مبتنی بر کشاورزی است  

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان، اقتصاد کردستان را اقتصادی مبتنی بر کشاورزی عنوان کرد و گفت: پایداری اقتصاد کشاورزی در گرو واگذاری به مردم عنوان کرد.
 

 
، حبیب‌الله شهسواری در جلسه کارگروه نظام صنفی کشاورزان شهرستان بیجار که با حضور فرماندار و مسئولان برخی از ادارات و اعضای نظام صنفی شهرستان در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجری سیاست‌های نظام صنفی خود کشاورزان هستند.
به گفته وی، با اختصاص و هزینه 10 درصد درآمد حاصل از فروش گندم به حوزه کشاورزی تحول عظیمی در کشاورزی استان صورت خواهد گرفت.
شهسواری افزود: حرکت اقتصادی، حمایت از تولید و توسعه را در اهداف و سیاست های نظام صنفی کشاورزی می‌توان به وضوح دید.
وی تقویت نظام صنفی کشاورزی توسط مدیران دستگاه‌ها و توجه ویژه آن‌ها به ارتقا و تقویت زیرساخت لازم برای رشد نظام صنفی را از جمله عوامل موثر برای توسعه کشاورزی استان عنوان کرد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان با بیان اینکه تمام تصمیم‌گیری‌های کشاورزان باید توسط نظام صنفی صورت گیرد، اظهار داشت: با حمایت کشاورزان و نظام صنفی، کشاورزی استان در جایگاه اصلی خود قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه اصل 44 واگذاری اجراییات و امور به مردم است، تصریح کرد: کار در نظام صنفی توسط خود مردم و کشاورزان صورت می‌گیرد و متولیان در نظام صنفی و جهاد کشاورزی کار نظارت و سیاست‌های کلی را انجام خواهند داد که این مهم موجب پیشرفت روزافزون در حیطه بخش‌های مختلف نظام صنفی خواهد شد.
شهسواری با بیان اینکه استان کردستان در سال 700 میلیارد تومان فروش گندم به دولت دارد، گفت: دولت به بخش کشاورزی خصوصا در زمینه تولید گندم باید نگاه ویژه‌ای داشته و از کشاورزان و نظام صنفی حمایت کند.
این مسئول در پایان با بیان اینکه 120 هزار نفر بهره‌بردار در استان وجود دارد خواستار صدور پروانه بهره‌برداری شد.
 
 
 

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *