کشف 15 حس جدید در انسان

:”الکس مارتینز” یکی از پژوهشگرانی که در این بررسی شرکت داشته اند اظهار داشته نتایج بررسی جدید نشان می دهند که احساسات انسانی پیچیده تر از آن چیزی هستند که صرفا از طریق حرکات صورت و اقدامات فیزیکی نشان داده شوند

گروه اجتماعی تدبیر: تا همین اواخر دانشمندان تنها وجود شش حس اولیه را در انسان شناسایی کرده بودند: شادی، غمگینی، ترس، خشم، تعجب و احساس انزجار. دانشمندان هم چنین به این نتیجه رسیده بودند که ما انسان ها احساسات مان را از طریق حرکات عضلات بیان می کنیم اما پژوهشی جدید نشان می دهد که احساسات انسانی قطعا بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شد.
 
به گزارش “تدبیر”، خبرگزاری “صدای روسیه” با انتشار خبری در مورد پژوهش انجام شده پژوهشگران دانشگاه “اویاهو” می افزاید :”الکس مارتینز” یکی از پژوهشگرانی که در این بررسی شرکت داشته اند اظهار داشته نتایج بررسی جدید نشان می دهند که احساسات انسانی پیچیده تر از آن چیزی هستند که صرفا از طریق حرکات صورت و اقدامات فیزیکی نشان داده شوند. او در این مورد گفته است :”زمانی که به نتایج این پژوهش دست یافتیم خیلی تعجب کردیم. شما ممکن است خیلی خوشحال باشید و یا خیلی عصبانی. مشکل ما آن است که نمی توانیم به طور کامل سیستم شناسایی احساس را درک کنیم.”
 
نتایج این بررسی که در نشریه “پی ان ای اس” منتشر شده نشان می دهند که احساسات انسان ها “ترکیب شده” هستند که می توان آن را به استفاده از رنگ های قرمز و آبی و ترکیب آنها برای ایجاد رنگ بنفش تشبیه کرد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که حرکات صورت در زمان نشان دادن احساسات مختلف می تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنیم. برای مثال یک فرد می تواند با حرکات صورت خود “خوشحالی ای انزجار آور” و یا “ترسی ناشی از شگفتی” را به نمایش بگذارد.
 
خبرگزاری “صدای روسیه” در پایان اشاره کرده که از نتایج این تحقیق می توان در آینده در تحلیل اختلالات مرتبط با اسکیزوفرنی و اوتیسم اشاره کرد. دانشمندان فعال در این پژوهش اظهار داشته اند که از طریق الگوریتم های رایانه ای در حال رمزگشایی از احساسات پیچیده انسانی هستند.

این خبر رو هم ببینید

سنندج قرمز کرونایی شد/۶ شهر کردستان در وضعیت قرمز قرار دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *